Název projektu: Rozvoj kompetencí relevantních aktérů pregraduální přípravy učitelů pro střední odborné školství
Číslo projektu: CZ.02.02.XX/00/23_019/0008409
Termín řešení projektu: 1. 5. 2024 – 31. 10. 2027
Dotační titul
Operační program: Jan Amos Komenský
Název výzvy: Podpora pregraduální přípravy budoucích učitelů a učitelek
Číslo výzvy: 02_23_019
Realizační tým
Koordinátor projektu: prof. Dr. Ing. Jan Mareš
Koordinátor/manažer KA: doc. Mgr. Petr Adamec, Ph.D., MBA
Projektový manažer: Bc. Denisa Hasníková, Mgr. Luděk Hanák
Finanční manažer: Ing. Lucie Malíková, Bc. et Bc. Martin Brandstätter, DiS.
Anotace projektu:
Cílem projektu je zpracovat kompetenční rámec absolventa učitelství odborného vzdělávání a podpořit studijní úspěšnost studentů programu Učitelství praktického vyučování a odborného výcviku realizovaného žadatelem (MENDELU) a programu Učitelství ekonomických předmětů pro střední školy realizovaného partnerem projektu (VŠE) skrze zaměstnávání zahraničních akademiků, spoluprací a síťováním, vzděláváním studentů a VŠ pedagogů podílejících se na přípravě budoucích učitelů a přímou prací se studenty s cílem zvýšit jejich studijní úspěšnost a eliminovat předčasné ukončení studia.
Klíčové aktivity
KA1 – Řízení projektu
KA2 – Podpora práce fakult s vytvořeným národním kompetenčním rámcem absolventa učitelství a provazba na další autoevaluační aktivity fakult
KA3 – Podpora tvorby/inovace vzdělávacích programů (kurzů) pro provázející učitele a pilotní ověření těchto programů
KA5 – Podpora zaměstnávání zahraničních akademiků – podpora příjezdové mobility
KA6 – Podpora spolupráce a síťování
KA7 – Podpora vzdělávání studentů a VŠ pedagogů podílejících se na přípravě studentů – budoucích učitelů
KA8 – Podpora prevence studijní neúspěšnosti a předčasného ukončení studia studentů – přímá práce se studenty
Výběr plánovaných výstupů projektu:
Zpracovaný kompetenční rámec učitele odborných předmětů, praktického vyučování a učitele odborného výcviku
Vytvoření 21 hodinového kurzu vstupního vzdělávání
Pilotní ověření Programu pro provázející učitele
Metodický materiál pro provázející učitele specifikovaný pro oblast SOŠ
Uzavření partnerství s jinými institucemi připravující budoucí učitele a se SOŠ
Tandemová výuka jako týmové vzdělávání studentů
Realizace hospitačních stáží s cílem zefektivnění výuky budoucích učitelů
Realizace vzdělávacích seminářů
Založení Asociace pracovišť vzdělávající budoucí učitele odborných předmětů a odborného výcviku
Přímá práce se studenty s využitím metody mentorinku, koučování a teambuldingu