Podání přihlášky
Postup při podání přihlášky a průběh přijímacího řízení
- Uchazeči vyplní elektronickou přihlášku prostřednictvím Univerzitního informačního systému. Přihlašování do studijních programů Aplikovaná pedagogická studia a Učitelství praktického vyučování a odborného výcviku bude probíhat pouze elektronicky.
- Elektronickou přihlášku ke studiu mohou uchazeči podat od 1. 1. 2026 do 15. 4. 2026.
- Uchazeči zaplatí poplatek spojený s přijímacím řízením ve výši 600 Kč dle pokynů uvedených v elektronické přihlášce. Poplatek je splatný ke dni podání přihlášky a je nevratný. Z důvodu rychlosti úhrady je preferována on-line platba kartou. Při platbě prostřednictvím QR kódu anebo bankovním převodem dochází k několikadennímu zpoždění při přiřazení platby k podané přihlášce.
- Podmínkou pro přijetí k bakalářskému studiu ve studijních programech Učitelství praktického vyučování a odborného výcviku a Aplikovaná pedagogická studia jsou:
- Vykonání přijímací zkoušky v podobě elektronického testu všeobecných středoškolských znalostí se zaměřením na oblast společenských věd (např. pedagogika, psychologie, sociologie atd.).
- Dosažení požadovaného vzdělání – doklady o potřebném vzdělání předloží úspěšní uchazeči do 20. 6. 2026, ale nejpozději během zápisu do studia.
- Složení maturitní zkoušky prokazuje uchazeč autorizovanou konverzí maturitního vysvědčení do elektronické podoby, popř. jiného příslušného dokumentu (dále jen „doklad“), konvertovaný doklad se přikládá k přihlášce. (více o možnosti autorizované konverze dokumentů).
- Absolvent vysoké školy se prokazuje autorizovanou konverzí diplomu včetně přílohy (Diploma Supplement) – do elektronické podoby, konvertovaný doklad se přikládá k přihlášce.
- Pokud maturitním vysvědčením, případně vysokoškolským diplomem, uchazeč v době zápisu nedisponuje nebo se nemůže ze závažných a prokazatelných příčin dostavit k zápisu, může požádat o stanovení náhradního termínu zápisu. Žádost musí být podána v aplikaci pro podávání přihlášek prostřednictvím Kontaktního centra před termínem, nebo nejpozději do 7 kalendářních dní ode dne termínu zápisu.
- Uchazeči ze zahraničí, s výjimkou studentů slovenské státní příslušnosti, mohou požádat o posouzení dosaženého středoškolské nebo vysokoškolské vzdělání Studijní oddělení ICV. Uchazeč vyplní žádost o posouzení a zašle ji emailem na Studijní oddělení ICV na adresu iva.urbankova@mendelu.cz. Následně podle pokynů Studijního oddělení ICV uhradí poplatek 800 Kč. Takto vystavené posouzení vzdělání platí pouze pro studium na ICV MENDELU v současném přijímacím řízení a jeho vyřízení trvá 2–3 týdny. Žádost proto doporučujeme podat do 10. 6. 2026. Dosažené vzdělání mohou uchazeči ze zahraničí prokázat také ověřenou kopií nostrifikační doložky o uznání středoškolského vzdělání v České republice podle obecně závazných předpisů České republiky.
Informace k přijímací zkoušce
- Přijímací zkouška do bakalářských studijních programů proběhne online formou. Datum, přesný čas konání zkoušky a přístupové údaje včetně dalších instrukcí budou uchazečům odeslány 14 dní před termínem přijímací zkoušky na e-mailovou adresu, kterou uvedli v přihlášce. Předpokládaný termín zkoušky je 18. – 22. 5. 2026. Společně s informacemi o přijímací zkoušce obdrží uchazeči i odkaz na vzorový test, který si budou moci předem vyzkoušet. Jeho vyzkoušení předem doporučujeme.
- Pro správné fungování přijímacích testů je třeba mít připravený počítač a stabilní připojení k internetu! Kamera ani mikrofon nejsou k přijímacímu testu potřeba.
- Podrobné podmínky pro přijetí ke studiu v akademickém roce 2025/2026
- Ukázka testových otázek
- Doporučená literatura k přijímacím zkouškám
Pokud jste u přijímací zkoušky dosáhli potřebné bodové hranice pro přijetí (uvedeno v dokumentu Zápis z přijímacího řízení pro 2024/2025), ale nebyli jste z kapacitních důvodů přijati, můžete podat písemné odvolání proti rozhodnutí o nepřijetí ke studiu na ICV MENDELU (vzor odvolání pro uchazeče na ICV MENDELU). Odvolání je ale možné podat až poté, co od nás obdržíte písemné rozhodnutí o nepřijetí. Toto rozhodnutí zasíláme poštou v obálce s červeným pruhem.
Zápisy z přijímacích řízení
Název souboru | Datum dokumentu | Modifikace |
---|---|---|
Zápis z přijímacího řízení pro ZS 2025/2026 | 5.6.2025 | 5.6.2025 10:48:32 |
Zápis z přijímacího řízení pro ZS 2024/2025 | 6.6.2024 | 6.6.2024 13:26:15 |
Zápis z přijímacího řízení pro ZS 2023/2024 | 6.6.2023 | 6.6.2023 10:53:28 |
Nástup do studia
Svůj zájem o nástup do studia potvrzujete během zápisu do 1. ročníku bakalářského studia, který probíhá na konci června. O přesném termínu jeho konání vás bude s předstihem informovat Studijní oddělení. Při zápisu je nutná vaše osobní účast. Pokud se nemůžete ze závažných důvodů dostavit, máte možnost:
- Vyslat za sebe náhradníka, který od vás bude mít notářsky ověřenou plnou moc k tomuto úkonu.
- Požádat o náhradní termín zápisu.
- Žádost musí být podána v aplikaci pro podávání přihlášek prostřednictvím Kontaktního centra buď před termínem zápisu, nebo nejpozději do 7 kalendářních dní ode dne termínu zápisu.