Promítání filmu Proč a jak klikáme s následnou diskusí
V rámci Týdne mediální gramotnosti si Vás dovolujeme pozvat na speciální promítání filmu Proč a jak klikáme doplněné o moderovanou diskusi.
Datum: 29. 5. 2025
Čas: 12.30 hod.
Místo: učebna E02, Institut celoživotního vzdělávání, Zemědělská 5 Brno
Diskusi moderuje: doc. RNDr. Tomáš Sochor, CSc.
Cíle akce je pomoci:
- – uvědomit si, že shromažďování dat se dá využít pro efektivní cílení reklamy
- – uvědomit si nebezpečí uveřejňování osobních údajů na internetu
- – vědět, jak chránit své osobní údaje
O čem film bude
- Barva písma, tvar ikony i venkovní počasí. To vše ovlivňuje na internetu mé rozhodnutí o tom, kam příště kliknu. A firmy, jejichž weby navštěvujeme, to dobře ví. Internet každodenně využíváme k zábavě, komunikaci s přáteli, nákupům i jako zdroj informací pro své rozhodnutí u příštích voleb. Každý klik, který uděláme, je pod drobnohledem korporací, jako jsou Google nebo Facebook. Hegemoni internetu se z našeho chování v digitálním prostoru snaží předpovídat, jaký bude náš následující krok, a vylepšovat tak své služby. Ale nejen to. Odborníci v oboru obchodní psychologie se shodují, že cílem většiny firem ovládajících internet je maximalizovat své zisky podprahovým ovlivňováním našich rozhodnutí a získáváním si naší pozornosti na co možná nejdelší dobu. Stav, kterého se snaží u svých uživatelů docílit, je jakýsi extatický stav podobný závislosti na hracích automatech. Zásadní otázkou, kterou si klade film Proč a jak klikáme, je, jak přimět internetové giganty k odpovědnosti a technologie vrátit do stavu, kdy v první řadě slouží svým uživatelům.
Akce je ZDARMA. V tuto chvíli je možné přihlásit se jako náhradník.
Akce je organizována ve spolupráci s Knihovnou MENDELU.