Studium k výkonu specializovaných činností - Koordinace v oblasti informačních a komunikačních technologií
2. 2. 2022 -
Studium v rozsahu 3 semestrů pro učitele - metodiky informačních a komunikačních technologií.
Studium k výkonu specializovaných činností - Koordinace v oblasti ICT
MŠMT vydalo nový standard studia k výkonu specializované činnosti a koordinace v oblasti ICT (č.j. MSMT-7779/2020-1). Dojde tak k zásadním změnám v obsahu, rozsahu kurzu a ceně kurzu. Informace budou aktualizovány v květnu/červnu 2022. Děkujeme za pochopení.
Úvodní informace
Studium ke splnění dalších kvalifikačních předpokladů -- studium k výkonu specializovaných činností -- koordinace v oblasti informačních a komunikačních technologií je určeno učitelům, kteří chtějí vykonávat funkci učitele-metodika informačních a komunikačních technologií.
Studium je zaměřeno na získání kompetencí umožňujících kvalifikované metodické působení v oblasti užití informačních a komunikačních technologií (dále ICT) ve vzdělávacím procesu.
Studium je akreditováno MŠMT a splňuje podmínky §9 vyhlášky 317/2005 Sb., o dalším vzdělávání pedagogických pracovníků, akreditační komisi a kariérním systému pedagogických pracovníků.
Komu je studium určeno
- Určeno pro absolventy pedagogických oborů nebo pro absolventy magisterského studia neučitelského zaměření doplněného o studium pedagogiky podle § 22 odst. 1 písm. a) zákona č. 563/2004 Sb.
- Vstupním požadavkem na účastníka vzdělávání jsou alespoň dvouletá pedagogická praxe a minimálně základní ICT kompetence.
- Podmínku vzdělání a pedagogické praxe lze splňovat až ke konci studia ICT koordinace.
Cíl studia
Prohloubit a rozšířit kompetence absolventa k metodickému vedení ostatních učitelů školy v oblasti účelného využití ICT ve vzdělávacím procesu, tvorby ICT plánu a kvalifikovaného plánování a řízení naplnění standardu ICT služeb.
Obsah studia – učební program
Semestr |
Předmět | Přímá výuka | E-learning | Exkurze | Zkoušky | Celkem |
I. |
Funkce ICT koordinátora na škole, legislativa |
2 |
1 |
|
|
3 |
I. |
Využití počítače ve vzdělávacím procesu společná část |
6 |
0 |
|
|
6 |
I. |
Využití počítače ve vzdělávacím procesu (1. předmět) |
8 |
6 |
|
|
14 |
I. |
Tvorba ICT plánu školy, interakce ICT a RVP |
4 |
4 |
|
|
8 |
I. |
Informační systém školy a webová prezentace |
10 |
6 |
|
|
16 |
I. |
Příprava a vedení projektů |
6 |
6 |
|
|
12 |
I. |
Žákovské projekty s podporou ICT |
6 |
8 |
|
|
14 |
I. |
Využití počítače ve vzdělávacím procesu (2. předmět) |
8 |
6 |
|
|
14 |
Celkem I. Semestr |
50 |
37 |
0 |
0 |
87 |
|
II. |
Aktuální zdroje informací |
2 |
2 |
|
|
4 |
II. |
Využití počítače ve vzdělávacím procesu (3. předmět) |
8 |
6 |
|
|
14 |
II. |
ICT v edukačním procesu, moderní didaktické teorie |
8 |
10 |
|
|
18 |
II. |
Počítačové sítě ve školách |
8 |
6 |
2 |
|
16 |
II. |
Autorské právo |
4 |
2 |
|
|
6 |
II. |
Bezpečnost na Internetu, netiketa |
4 |
4 |
|
|
8 |
II. |
Užití ICT ve speciální pedagogice |
4 |
2 |
|
|
6 |
II. |
Hygiena, ergonomie a bezpečnost práce s ICT |
4 |
2 |
|
|
6 |
II. |
Anglické pojmy pro ICT |
5 |
|
|
|
5 |
Celkem II. Semestr |
47 |
34 |
2 |
0 |
83 |
|
III. |
Moderní technologie |
16 |
8 |
2 |
|
26 |
III. |
Aktuální zdroje informací |
4 |
2 |
|
|
6 |
III. |
Počítač a volný čas dětí a mládeže |
6 |
4 |
|
|
10 |
III. |
Závěrečná práce |
10 |
30 |
|
|
40 |
Celkem III. semestr |
36 |
44 |
2 |
0 |
82 |
|
|
Zkoušky |
|
|
|
3 |
3 |
Celkem za studium |
133 |
115 |
4 |
3 |
255
|
Průběh studia a závěrečná zkouška
Výuka probíhá v posluchárnách Mendelovy univerzity v Brně.
V průběhu studijního období účastníci studia navštěvují přímou výuku, zpracovávají praktické úlohy, seminární práce, účastní se on-line aktivit dle charakteru jednotlivých předmětů.
Na konci každého semestru koná frekventant semestrální soubornou zkoušku, tato zkouška probíhá formou testu. Za celou dobu studia student vykoná dvě souborné zkoušky.
Závěrečnou písemnou prací v rozsahu cca 30 stran má student prokázat své schopnosti využívat tvořivě poznatků získaných v průběhu studia a samostatně zpracovat zadaný problém. Závěrečná práce je obhajována před odbornou komisí.
Rozsah a organizace studia
Kombinace prezenční a distanční výuky, 255 hodin celkem, z toho 133 hodin přímé výuky. Přímá výuka probíhá blokově formou víkendových akcí. Studium je rozloženo do 3 semestrů.
Termín konání
Bude stanoven v případě dostatečného zájmu.
Upozornění: Organizátor si vyhrazuje právo kurz uskutečnit pouze při dostatečném počtu zájemců.
Cena studia
18 000 Kč
Možnost platby ve 2 splátkách (před zahájením 1. a 2. semestru).
Materiální a technické zabezpečení
- Přístup do výukového systému Moodle s materiály k výuce a samostudiu (přístupové údaje obdrží účastníci kurzu při zahájení studia).
- Úložiště materiálů slouží k uchování a zveřejňování kvalitních seminárních prací účastníků studia. Úložiště je dostupné na serveru MENDELU.
Výstup studia
Na základě úspěšné obhajoby závěrečné práce obdrží student osvědčení o absolvování studia k výkonu specializovaných činností -- koordinace v oblasti ICT.
Odborní garanti
Ing. Ludmila Brestičová
asistentka Ústav informatiky PEF MENDELU, středoškolská profesorka na gymnáziu v Zastávce u Brna, mnohaletá zkušenost se vzděláváním pedagogů, 10leté odborné vedení studia ICT koordinace
e-mail: ludmila.bresticova@mendelu.cz
Doc. Dr. Ing. Jiří Rybička
docent, Ústav informatiky PEF MENDELU, 10 let se věnuje studiu ICT koordinace.
e-mail: jiri.rybicka@mendelu.cz
Organizační zajištění
Ing. Kamil Nechuta - technická část
Oddělení dalšího odborného vzdělávání (ICV)
+420 545 135 216
e-mail: kamil.nechuta@mendelu.cz
Ing. Magdalena Hábová - organizace, administrativa
Oddělení dalšího odborného vzdělávání (ICV)
+420 545 135 210
e-mail: magdalena.habova@mendelu.cz

Chcete
studovat
na ICV MENDELU?
Vše, co potřebujete vědět: