Kurz je určen začínajícím akademickým pracovníkům nebo studentům doktorského studia, kteří vedou výuku v prezenční či kombinované výuce a chtějí si zvýšit své pedagogické kompetence. V kurzu se naučí správně nastavit vzdělávací cíle, adekvátně zvolit vzdělávací metody, vybrat vhodné nástroje pro hodnocení výsledků výuky, připravit a realizovat online výuku, vč. použití vhodných metod a aplikací.
Cíl kurzu
Absolvent kurzu dokáže:
- definovat roli akademického pracovníka na vysoké škole,
- zpracovat přípravu na výuku, zejména vymezit cílovou skupinu, stanovit měřitelné cíle vzdělávání, vybrat vhodný obsah výuky s ohledem na její cíle a cílovou skupinu a transformovat jej do podoby lektorského scénáře nebo myšlenkové mapy,
- vybrat vhodné metody výuky s ohledem na cíle a cílovou skupinu, a tyto metody připravit a zrealizovat při výuce,
- vybrat vhodné nástroje pro hodnocení výsledků výuky, vytvořit je a následně použít podle pravidel a doporučení,
- připravit a realizovat online výuku s využitím řady doporučení, vhodných metod a aplikací,
- reflektovat svou výuku a na základě toho měnit její parametry tak, aby byla efektivní.
Cílová skupina
- začínající akademičtí pracovníci
- studenti doktorského studia MENDELU
Forma výuky
kombinovaná; e-kurz (v LMS MOODLE) v kombinaci s prezenční výukou
Obsah prezenční části kurzu
- Program 1. dne
- seznámení účastníků
- konzultace lektorských scénářů
- konzultace dokumentů a otázek účastníků
- ukázky vybraných metod vhodných pro účastníky kurzu
- Program 2. dne
- ukázky vlastní výuky s nahráváním a následnou zpětnou vazbou ze strany lektorů.
Rozsah kurzu
prezenční část: 12 vyučovacích hodin (ve 2 dnech) + absolvování e-kurzu v LMS Moodle a samostatná práce, celkem rozsah 50 hodin
Termín konání
- uzávěrka přihlášek/registrace: Kurz je již naplněn
- absolvování e-kurzu s úspěšně ukončeným závěrečným testem: do 29. 2. 2024
- prezenční výuka: 3. 4. 2024 a 17. 4. 2024 (místo konání: ICV MENDELU)
Lektoři
PhDr. Miroslava Dvořáková, Ph.D. – je absolventkou oborů sociologie a andragogika na Filozofické fakultě Univerzity Palackého v Olomouci. V současné době se věnuje především lektorské, metodické a publikační činnosti v oblasti teorie andragogiky a vzdělávání dospělých, didaktiky dospělých a lektorských kompetencí. Jako externí vyučující spolupracuje s několika českými univerzitami, je redaktorkou časopisu Firemní vzdělávání a autorkou knihy Lektorské minimum.
PhDr. Tomáš Langer – je absolventem andragogiky a pers. řízení na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy a oborů sociologie a andragogika na Filozofické fakultě Univerzity Palackého v Olomouci. V současnosti je lektorem a konzultantem firemního vzdělávání, dále lektorem na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy a Vysoké škole AMBIS, šéfredaktorem časopisu Firemní vzdělávání a expertem Evropské platformy pro vzdělávání dospělých EPALE. Lektoruje kurzy převážně v oblasti lektorských a prezentačních dovedností, přednáší na konferencích a publikuje odborné články v časopisech.
Cena kurzu
Účast na kurzu je zdarma; příprava a realizace kurzu je financovaná z projektu Národního plánu obnovy pro oblast VŠ (2022-2024).
Podmínky účasti
- vyplnění a odeslání závazné přihlášky
- doktorské studium nebo zaměstnání na MENDELU
Výstup kurzu
Osvědčení o absolvování programu CŽV po splnění následujících podmínek:
- úspěšné absolvování e-kurzu (úspěšnost závěrečného testu min. 80 %),
- účast na obou dnech prezenční části kurzu,
- úspěšné absolvování prezenční části kurzu (splnění kritérií dle hodnotícího archu min. 80 %).
Kontakt
Přihlášení na kurz
Více aktualit
-
Přihlašování na kurzy Univerzity třetího věku a Mezigenerační univerzity v novém akademickém roce (2024/2025) bude probíhat od 7. května 2024 9.00 hod. Přihlašovat se můžete online na webových stránkách jednotlivých kurzů nebo osobně v kanceláři…11. 4. 2024
-
Tělo jako nástroj prezentace
“Stojíš jako tvrdý y.” “Mácháš rukama jak smyslů zbavenej.” “Jako obsah dobrý, ale ty vypadáš jako hromádka neštěstí.” “To bylo hrozný, vždyť ty jsi na publikum útočil jako buldozer, Horst Fuchs by se od tebe mohl učit!” Možná jste… -
Vzdělávání seniorů na univerzitách třetího věku na příkladech dobré praxe
V uplynulém týdnu naši kolegové z řad organizačních pracovníků a lektorů univerzit třetího věku napříč celým Slovenskem navštívili pro inspiraci, vzájemné sdílení zkušeností a pro nabytí nových poznatků čtyři místa v České republice a to Mendelovu…22. 3. 2024 -
Specialista/specialistka vzdělávání a rozvoje zaměstnanců
Kurz je určen všem, kteří chtějí získat či rozvinout profesní kompetence nezbytné pro specialistu vzdělávání a rozvoje zaměstnanců. Kurz je akreditován MŠMT ČR jako rekvalifikační a je vhodný pro přípravu osob k získání profesní kvalifikace… -
Autorizovaná zkouška pro PK Specialista/specialistka vzdělávání a rozvoje…
Mendelova univerzita v Brně je autorizovanou osobou umožňující vykonání zkoušky zájemcům o získání profesní kvalifikace Specialista/specialistka vzdělávání a rozvoje zaměstnanců (dle zákona 179/2006 Sb., o ověřování a uznávání výsledků dalšího… -
Newsletter - poděkování
Děkujeme, že ses přihlásil/a k odběru našeho uchazečského newsletteru. Už chybí jen jeden malý krok. Na Tvou adresu jsme poslali mail, který od tebe potřebujeme potvrdit. Pak teprve to začne všechno fungovat.13. 3. 2024 -
Mendelova univerzita výstavou vyvrací genderové stereotypy
13. 2. 2024 „Vážení kolegové, milé kolegyně, na Mendelově univerzitě v Brně najdete špičkové vědce a výzkumníky. Uchazeči si vyberou z pestré nabídky studijních programů od informatiky přes lesnictví až po dřevostavby. Uchazečky se mohou…13. 2. 2024 -
MENDELU spouští uchazečskou kampaň zaměřenou na udržitelnost
Mendelova univerzita v Brně spouští první celouniverzitní uchazečskou kampaň, zaměřila ji na téma udržitelnosti. Kampaň na příbězích mladých absolventů MENDELU ukazuje, že díky studiu na univerzitě získají potřebné znalosti a dovednosti pro to,…22. 1. 2024 -
Zavádění age managementu do prostředí vysokých škol
Kurz je určen pro všechny zájemce, kteří chtějí získat potřebné informace k zavádění konceptu age managementu na vysokých školách. Kurz je realizován v rámci projektu Národní plán obnovy pro oblast vysokých škol (2022-2024), účast na kurzu je… -
Pedagogická diagnostika a formativní hodnocení pro učitele
Kurz Pedagogická diagnostika a formativní hodnocení je určen pro pedagogy ZŠ a SŠ. Budeme se v něm věnovat tématům jako jsou zachycení varovných signálů během pedagogické práce se žákem, metody pedagogické diagnostiky či metody formativního…