Kurz je určen začínajícím akademickým pracovníkům nebo studentům doktorského studia, kteří vedou výuku v prezenční či kombinované výuce a chtějí si zvýšit své pedagogické kompetence. V kurzu se naučí správně nastavit vzdělávací cíle, adekvátně zvolit vzdělávací metody, vybrat vhodné nástroje pro hodnocení výsledků výuky, připravit a realizovat online výuku, vč. použití vhodných metod a aplikací.
Cíl kurzu
Absolvent kurzu dokáže:
- definovat roli akademického pracovníka na vysoké škole,
- zpracovat přípravu na výuku, zejména vymezit cílovou skupinu, stanovit měřitelné cíle vzdělávání, vybrat vhodný obsah výuky s ohledem na její cíle a cílovou skupinu a transformovat jej do podoby lektorského scénáře nebo myšlenkové mapy,
- vybrat vhodné metody výuky s ohledem na cíle a cílovou skupinu, a tyto metody připravit a zrealizovat při výuce,
- vybrat vhodné nástroje pro hodnocení výsledků výuky, vytvořit je a následně použít podle pravidel a doporučení,
- připravit a realizovat online výuku s využitím řady doporučení, vhodných metod a aplikací,
- reflektovat svou výuku a na základě toho měnit její parametry tak, aby byla efektivní.
Cílová skupina
- začínající akademičtí pracovníci
- studenti doktorského studia MENDELU
Forma výuky
kombinovaná; e-kurz (v LMS MOODLE) v kombinaci s prezenční výukou
Obsah prezenční části kurzu
- Program 1. dne
- seznámení účastníků
- konzultace lektorských scénářů
- konzultace dokumentů a otázek účastníků
- ukázky vybraných metod vhodných pro účastníky kurzu
- Program 2. dne
- ukázky vlastní výuky s nahráváním a následnou zpětnou vazbou ze strany lektorů.
Rozsah kurzu
prezenční část: 12 vyučovacích hodin (ve 2 dnech) + absolvování e-kurzu v LMS Moodle a samostatná práce, celkem rozsah 50 hodin
Termín konání
- absolvování e-kurzu s úspěšně ukončeným závěrečným testem: do 29. 2. 2024
- prezenční výuka proběhla v termínech: 3. 4. 2024 a 17. 4. 2024 (místo konání: ICV MENDELU)
Lektoři
PhDr. Miroslava Dvořáková, Ph.D. – je absolventkou oborů sociologie a andragogika na Filozofické fakultě Univerzity Palackého v Olomouci. V současné době se věnuje především lektorské, metodické a publikační činnosti v oblasti teorie andragogiky a vzdělávání dospělých, didaktiky dospělých a lektorských kompetencí. Jako externí vyučující spolupracuje s několika českými univerzitami, je redaktorkou časopisu Firemní vzdělávání a autorkou knihy Lektorské minimum.
PhDr. Tomáš Langer – je absolventem andragogiky a pers. řízení na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy a oborů sociologie a andragogika na Filozofické fakultě Univerzity Palackého v Olomouci. V současnosti je lektorem a konzultantem firemního vzdělávání, dále lektorem na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy a Vysoké škole AMBIS, šéfredaktorem časopisu Firemní vzdělávání a expertem Evropské platformy pro vzdělávání dospělých EPALE. Lektoruje kurzy převážně v oblasti lektorských a prezentačních dovedností, přednáší na konferencích a publikuje odborné články v časopisech.
Cena kurzu
Účast na kurzu je zdarma; příprava a realizace kurzu je financovaná z projektu Národního plánu obnovy pro oblast VŠ (2022-2024).
Podmínky účasti
- vyplnění a odeslání závazné přihlášky
- doktorské studium nebo zaměstnání na MENDELU
Výstup kurzu
Osvědčení o absolvování programu CŽV po splnění následujících podmínek:
- úspěšné absolvování e-kurzu (úspěšnost závěrečného testu min. 80 %),
- účast na obou dnech prezenční části kurzu,
- úspěšné absolvování prezenční části kurzu (splnění kritérií dle hodnotícího archu min. 80 %).
Kontakt
Přihlášení na kurz
Více aktualit
-
V úterý 10. 9. 24 se již podesáté vypravili posluchačky a posluchači z pobočky U3V V Bruntále na sportovní olympiádu U3V do Zvolena, kde je čekal velký sportovní úspěch. A jak celá akce probíhala, nám blíže popsala jedna z účastnic olympiády: …20. 9. 2024
-
Webináře zaměřené na interaktivní výuku a tvorbu moderních studijních opor
Pro akademické pracovníky, vědecko-výzkumné pracovníky a studenty doktorského studia MENDELU jsme připravili 2 webináře, ve kterých se mohou zdokonalit ve tvorbě studijních opor a prakticky si vyzkoušet různé aplikace pro zpestření výuky. … -
Digitální VŠ učitel
Workshop pro vysokoškolské učitele, kteří se nebojí digitálních technologií. Představíme si vhodné digitální pomůcky pro výuku, dále dostanete řadu tipů a triků pro lepší prezentace nejen v powerpointu a nakonec se zaměříme na to, jak si tvořit… -
Základy AI pro VŠ učitele
Workshop pro vysokoškolské učitele, kteří se nebojí digitálních technologií, zejména umělé inteligence (AI). Představíme si, co to je AI, jak funguje a k čemu nám může být užitečná. Upozorníme i na možná rizika a jejich předcházení. Ukážeme si, co… -
Jihomoravská seniorská akademie zahájila první přednášky
V pondělí 16. 9. 2024 jsme první přednáškou ve Vyškově a Znojmě odstartovali náš nový vzdělávací projekt Jihomoravská seniorská akademie, který je podpořen dotačním titulem Dotace mimo dotační program schváleného Zastupitelstvem Jihomoravského…18. 9. 2024 -
Aktuální opatření související s mimořádnou povodňovou situací
Vážené studentky, vážení studenti, účastníci programů celoživotního vzdělávání a klienti poradenského centra, v souvislosti s aktuální povodňovou situací a Vašimi aktivitami spojenými s odstraněním následků škod, případně Vaším…15. 9. 2024 -
Na MENDELU vznikla asociace učitelství odborného vzdělávání
Mendelova univerzita v Brně se stala sídlem nové asociace učitelství odborného vzdělávání, která sdružuje pracoviště, na nichž se vzdělávají budoucí učitelé a učitelky. Cílem je vytvořit prostor pro sdílení dobré praxe a informací, vzájemnou…13. 9. 2024 -
Trvalky pro slunná a suchá stanoviště
Přednáška je určená pro všechny, kteří se zajímají o zahradu a zahradní architekturu. Nejen pro absolventy kurzu Základy zahradní architektury. Obsah kurzu charakteristika jednotlivých druhů trvalek pro slunná a suchá stanoviště … -
Trvalky pro stinná stanoviště
Přednáška je určená pro všechny, kteří se zajímají o zahradu a zahradní architekturu. Nejen pro absolventy kurzu Základy zahradní architektury. Obsah kurzu charakteristika jednotlivých druhů trvalek pro stinná stanoviště (výška, šířka,… -
Studium k rozšíření odborné kvalifikace zaměřené na výuku informatiky
Studium k rozšíření odborné kvalifikace zaměřené na výuku informatiky připravujeme pro pedagogy, kteří mají zájem získat kvalifikaci pro výuku informatiky na druhém stupni základní školy a na středních školách. Studium probíhá kombinovanou…