V uplynulém týdnu naši kolegové z řad organizačních pracovníků a lektorů univerzit třetího věku napříč celým Slovenskem navštívili pro inspiraci, vzájemné sdílení zkušeností a pro nabytí nových poznatků čtyři místa v České republice a to Mendelovu univerzitu v Brně, České vysoké učení technické v Praze, Karlovu univerzitu v Praze a VŠB-Technickou univerzitu v Ostravě, kde jim každý den v dopoledních i odpoledních hodinách prezentovala svou činnost velice široká paleta univerzit třetího věku v České republice.
Na U3V Mendelovy univerzity měla prezentaci například U3V Masarykova univerzita, U3V Janáčkova akademie múzických umění nebo již zmiňovaná U3V Tomáše Bati ve Zlíně.
Tato čtyřdenní akce byla zaměřena na představení systému vzdělávání seniorů na Univerzitách třetího věku v České republice prostřednictvím příkladů dobré praxe takovým způsobem, že byla prezentována činnost co největšího počtu univerzit třetího věku v celé paletě činností, kterými se zabývají. Šlo o prezentaci typu vzdělávání, obsahů, forem, technik, ale i administrativního zajištění či evaluace. Smyslem celé akce je rozvoj segmentu vzdělávání seniorů na univerzitách, a to právě v rámci vzájemné inspirace a navazování spolupráce mezi oběma státy.
Více aktualit
-
Přihlašování na kurzy Univerzity třetího věku a Mezigenerační univerzity v novém akademickém roce (2024/2025) bude probíhat od 7. května 2024 9.00 hod. Přihlašovat se můžete online na webových stránkách jednotlivých kurzů nebo osobně v kanceláři…11. 4. 2024
-
Tělo jako nástroj prezentace
“Stojíš jako tvrdý y.” “Mácháš rukama jak smyslů zbavenej.” “Jako obsah dobrý, ale ty vypadáš jako hromádka neštěstí.” “To bylo hrozný, vždyť ty jsi na publikum útočil jako buldozer, Horst Fuchs by se od tebe mohl učit!” Možná jste… -
Specialista/specialistka vzdělávání a rozvoje zaměstnanců
Kurz je určen všem, kteří chtějí získat či rozvinout profesní kompetence nezbytné pro specialistu vzdělávání a rozvoje zaměstnanců. Kurz je akreditován MŠMT ČR jako rekvalifikační a je vhodný pro přípravu osob k získání profesní kvalifikace… -
Autorizovaná zkouška pro PK Specialista/specialistka vzdělávání a rozvoje…
Mendelova univerzita v Brně je autorizovanou osobou umožňující vykonání zkoušky zájemcům o získání profesní kvalifikace Specialista/specialistka vzdělávání a rozvoje zaměstnanců (dle zákona 179/2006 Sb., o ověřování a uznávání výsledků dalšího… -
Newsletter - poděkování
Děkujeme, že ses přihlásil/a k odběru našeho uchazečského newsletteru. Už chybí jen jeden malý krok. Na Tvou adresu jsme poslali mail, který od tebe potřebujeme potvrdit. Pak teprve to začne všechno fungovat.13. 3. 2024 -
Mendelova univerzita výstavou vyvrací genderové stereotypy
13. 2. 2024 „Vážení kolegové, milé kolegyně, na Mendelově univerzitě v Brně najdete špičkové vědce a výzkumníky. Uchazeči si vyberou z pestré nabídky studijních programů od informatiky přes lesnictví až po dřevostavby. Uchazečky se mohou…13. 2. 2024 -
MENDELU spouští uchazečskou kampaň zaměřenou na udržitelnost
Mendelova univerzita v Brně spouští první celouniverzitní uchazečskou kampaň, zaměřila ji na téma udržitelnosti. Kampaň na příbězích mladých absolventů MENDELU ukazuje, že díky studiu na univerzitě získají potřebné znalosti a dovednosti pro to,…22. 1. 2024 -
Zavádění age managementu do prostředí vysokých škol
Kurz je určen pro všechny zájemce, kteří chtějí získat potřebné informace k zavádění konceptu age managementu na vysokých školách. Kurz je realizován v rámci projektu Národní plán obnovy pro oblast vysokých škol (2022-2024), účast na kurzu je… -
Základní pedagogické kompetence pro začínající pedagogické pracovníky
Kurz je určen začínajícím akademickým pracovníkům nebo studentům doktorského studia, kteří vedou výuku v prezenční či kombinované výuce a chtějí si zvýšit své pedagogické kompetence. V kurzu se naučí správně nastavit vzdělávací cíle, adekvátně… -
Pedagogická diagnostika a formativní hodnocení pro učitele
Kurz Pedagogická diagnostika a formativní hodnocení je určen pro pedagogy ZŠ a SŠ. Budeme se v něm věnovat tématům jako jsou zachycení varovných signálů během pedagogické práce se žákem, metody pedagogické diagnostiky či metody formativního…