Surikata

Zaměstnanci - vědecké zaměření a směry výzkumných aktivit

 


 

Mgr. Alena Bendová, PhD.
Akademická pracovnice - odborná asistentka
+420 545 135 215
BA05N4008 (E4.08)
alena.bendova@mendelu.cz

Je absolventkou oboru Učitelství tělesné výchovy, Učitelství občanské výchovy, Učitelství německého jazyka a Speciální pedagogiky na Fakultě sportovních studií a Pedagogické fakultě MU a doktorského studia pedagogiky na Pedagogické fakultě MU.
Vědecko-výzkumně směřuje do oblasti klimatu školní třídy, pedagogické komunikace a prevence rizikového chování. Mezi další oblasti jejího výzkumného zájmu patří vybraná témata obecné didaktiky nebo speciální pedagogiky.
Je členkou České pedagogické společnosti (ČPdS).
V současné době také působí jako středoškolská učitelka a školní metodik prevence.


doc. PhDr. Tomáš Čech, Ph.D.
Akademický pracovník - docent
+420 545 135 223
BA05N4014 (E4.14)
tomas.cech@mendelu.cz

Hlavní směry vědecko-výzkumných aktivit směřovány do oblastí: 1. prevence a intervence rizikového chování ; 2. vztahy na pracovišti, klima školy; 3. výchova ve volném čase; 4. sociální aspekty školního vzdělávání, odborná podpora žáků ve škole; 5. edukace dětí se specifickými potřebami.
Členství ve vědeckých společnostech: předseda České pedagogické společnosti (ČPdS), člen České asociace pedagogického výzkumu (ČAPV); člen redakční rady vědeckých časopisů Pedagogická orientace, Social Pathology And Prevention a Czech-polish historical and pedagogical journal


Ing. Lenka Danielová, Ph.D.
Odborná asistentka, zástupkyně ředitelky pro pedagogickou činnost
+420 545 135 201
BA05N4022 (E4.22)
lenka.danielova@mendelu.cz

 

Hlavní směry vědecko-výzkumných aktivit směřuji do oblasti: 1. vybraných radionuklidů ve složkách životního prostředí; 2. vybraných aspektů vzdělávání budoucích učitelů odborných předmětů a učitelů praktického vyučování a odborného výcviku; 3. vzdělávacích potřeb pedagogických a nepedagogických pracovníků středních odborných škol; 4. proměn kompetencí učitelů středních odborných škol.
Členství ve vědeckých společnostech: Česká pedagogická společnost (ČPdS); Asociace institucí vzdělávání dospělých ČR (AIVD ČR, o.s.).


 

Ing. Marie Horáčková, Ph.D.
Odborná asistentka
+420 545 135 230
BA05N4008 (E4.08)
marie.horackova@mendelu.cz

Hlavní směry vědecko-výzkumných aktivit směřují do oblastí: 1. environmentálního vzdělávání; 2. rozvoj komunikačních dovedností u budoucích učitelů odborných předmětů a učitelů praktického vyučování a odborného výcviku; 3. školského managementu; 4. marketingu školy.
Realizované výzkumy a studie mají charakter kvantitativního i kvalitativního designu. Členství ve vědeckých společnostech: Česká pedagogická společnost (ČPdS).


 

Mgr. Dita Janderková, Ph.D.
Odborná asistentka
+420 545 135 233
BA05N4021 (E4.21)
dita.janderkova@mendelu.cz

Hlavní směry vědecko-výzkumných aktivit směřuji do oblasti: 1. speciální pedagogiky; 2. pedagogické diagnostiky; 3. komunikačních dovedností (rétorika); 4. zvládání textu a práce s textem; 5. pedagogické psychologie.
Ve své vědecko-výzkumné práci se především zajímám o speciálně pedagogickou oblast a jedince se speciálními vzdělávacími potřebami; školskou praxi spojenou s touto oblastí. Dále se zaměřuji na rozvoj komunikačních dovedností u dětí i dospělých a na zvláštnosti vzdělávání u dospělých a seniorů – paměť, pozornost apod.
Členství ve vědeckých společnostech: Česká pedagogická společnost (ČPdS); Česká společnost Dyslexie.


 

Mgr. et Mgr. Lenka Kamanová
Asistentka pro pedagogiku
+420 545 135 217
BA05N4008 (E4.08)
lenka.kamanova@mendelu.cz

Hlavní směry vědecko-výzkumných aktivit směřuji do oblasti: 1. mezigeneračního učení; 2. age managementu; 3. sexuální výchovy; 4. výchovy v rodině.
Realizované výzkumy a studie mají charakter spíše kvalitativního či smíšeného designu. Členství ve vědeckých společnostech: Česká pedagogická společnost (ČPdS); členka redakce odborného časopisu Pedagogická orientace; místopředsedkyně odborného sdružení Age management; členka pracovní skupiny pro vzdělávání starších dospělých při Asociaci institucí vzdělávání dospělých v České republice (AIVD ČR,


 

Mgr. Lenka Krajčíková
Akademická pracovnice - asistentka
+420 545 135 219
BA05N4023 (E4.23)
lenka.krajcikova@mendelu.cz

Hlavní směry vědecko-výzkumných aktivit směřuji do oblasti: 1. sociální psychologie; 2.dějin psychologie; 3. obecné psychologie a výzkumu v oboru kognitivních stylů.
Bez členství v odborných společnostech. V současné době se pohybuji v oblasti kognitivní psychologie, konkrétně se zajímám o problematiku krátkodobé paměti. Částečně pracuji pro výzkumnou laboratoř LEVYNA jako výzkumný asistent.


 

Mgr. Lucia Kvasková
Akademická pracovnice - asistentka
+420 545 135 232
BA05N4023 (E4.23)
lucia.kvaskova@mendelu.cz

Absolventka Filozofické fakulty Komenského univerzity v oboru psychologie. V současnosti je také doktorskou studentkou Fakulty sociálních studií Masarykovy univerzity. Hlavní směr jejích vědecko-výzkumných aktivit směřuje do oblasti vývojové psychologie, věnuje se zejména období vynořující se dospělosti. Konkrétně se zajímá o kariérní vývoj vynořujících se dospělých. Spolupracovala na výzkumném projektu Cesty do dospělosti a je spoluautorkou knihy Cesty do dospělosti: Psychologické a sociální charakteristiky dnešních dvacátníků. Na dané téma publikovala i v odborných periodicích. Od roku 2017 působí na ICV, kde se věnuje především výuce Vývojové psychologie, Obecné psychologie a výuce Komunikačních dovedností. Je také členkou Komise pro vědu a výzkum VÚ ICV MENDELU. V současné době působí i jako asistentka v ambulanci klinické psychologie.


 

doc. PhDr. Dana Linhartová, CSc.
Ředitelka vysokoškolského ústavu
+420 545 135 220
BA05N4017 (E4.17)
dana.linhartova@mendelu.cz

Dlouhodobě se výzkumně zaměřuje především na oblast vysokoškolské pedagogiky a s akcentem na rozvoj pedagogicko-psychologické kompetence akademických pracovníků a na problematiku obsahu pedagogické přípravy učitelů odborných předmětů a učitelů praktického vyučování a odborného výcviku středních škol. V jejím rámci se zabývá zejména koncipováním profilu absolventa, rozvojem pedagogicko-psychologické kompetence pedagogických pracovníků středních škol, jakož i jejich lektorských dovedností, které mohou uplatňovat v rámci systému dalšího vzdělávání.


 

Mgr. Pavel Pecina, Ph.D.
Akademický pracovník - odborný asistent
+420 545 135 221
BA05N4011 (E4.11)
pavel.pecina@mendelu.cz

Absolvent magisterského oboru studia učitelství fyziky a technické a informační výchovy a doktorského studijního programu pedagogiky na Pedagogické fakultě MU v Brně. Prošel pedagogickou praxí základní a střední školy v letech 2001 – 2006. Od roku 2005 působí jako odborný asistent na katedře fyziky, chemie a odborného vzdělávání Pedagogické fakulty MU. Od roku 2012 spolupracuje s Institutem celoživotního vzdělávání Mendelovy univerzity v Brně, kde působí od roku 2017 jako odborný asistent. Dlouhodobě se specializuje na problematiku středoškolského odborného vzdělávání se zaměřením na technické obory. Předmětem zájmu jsou aktuální témata teorie vzdělávání, kvalita ve výuce, aktivita žáků, problematika technologie výuky a propojení teorie a praxe v odborném vzdělávání. Je autorem třech odborných knih a dále potom řady domácích i zahraničních publikací, zejména článků v časopisech a sbornících, dále potom učebních textů a výukových opor.


 

Mgr. et Mgr. Michal Šimáně, Ph.D.
Odborný asistent, zástupce ředitelky pro vědu a výzkum
+420 545 135 225
BA05N4010 (E4.10)
michal.simane@mendelu.cz

Je absolventem Filozofické fakulty Masarykovy univerzity v oborech historie a pedagogika.
Dlouhodobě se výzkumně zabývá tématy z oblasti dějin pedagogiky a školství, zejména pak problematikou československého školství v 19. a 20. století. V tomto směru již publikoval řadu odborných článků jak v českých, tak i v zahraničních odborných periodicích. Je také spoluautorem několika monografií zabývajících se problematikou každodenního života škol v období normalizace či metodologie historicko-pedagogického výzkumu. Mezi další oblasti jeho výzkumného zájmu patří ICT ve vzdělávání či Pedagogika sportu. Je členem České asociace pedagogického výzkumu, České pedagogické společnosti a České asociace orální historie.